Книжковий ринок

Оголошено про початок конкурсу Найкращий книжковий дизайн

X Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» оголосив про початок конкурсу «Найкращий книжковий дизайн», який він проводить у співпраці з Goethe-Institut в Україні та за підтримки Франкфуртського книжкового ярмарку та Фонду Buchkunst.

До участі в конкурсі українські видавництва можуть подавати книжки, які були надруковані в період з травня 2019 року по квітень 2020, і не були заявлені до конкурсу раніше та створені українськими дизайнерами / ілюстраторами. Участь у конкурсі безкоштовна.

Більш детальна інформація розміщена на сайті фестивалю.

УАВК: новий проєкт — книгозбірня в Києві

бер. 05, 2020
Переглядів: 1792
автор
УАВК: новий проєкт — книгозбірня в Києві

Цього року програмою МКМС та УІК не передбачено закупівлю художньої, наукової літератури для публічних бібліотек за державні кошти, а лише заплановано закупівлю на 28 млн грн для 500 бібліотек літератури для дітей та юнацтва.

З урахуванням цього на базі нової бібліотеки Києва на вул. Оноре де Бальзака, 28 площею понад 1000 кв. м. ми розпочинаємо створення книгозбірні — виставки-продажу книжок українських видавництв.

Запрошуємо членів Української асоціації видавців і книгорозповсюджувачів до участі в реалізації цього проекту, який виконується спільно з Департаментом культури м. Києва.

Відповіді на запитання, які виникли в ході підготовки до реалізації проєкту.

1. Для чого організовується виставковий центр у Києві
• показати приклад, що бібліотека може бути не тільки інформаційним партнером видавництв у промоції книжок, а й економічним — у розповсюджені книжок;
• щоб керівники відділів закупівлі бібліотек мали можливість ознайомитися з усіма новинками українських видавництв в одному місці, зокрема і з книгами невеликих регіональних видавництв; цього року Департамент культури КМДА виділяє на закупівлю книжок для бібліотек 2,2 млн грн + місцеві бюджети районів + позабюджетне фінансування;
• щоб не виникало ситуації, коли під час проведення закупівлі книг на логічне запитання деяких видавництв не отримувати у відповідь від бібліотек: «А ми не знаємо ваших книг» (приклад із видавництвами «Віват», «Наш формат» на останніх тендерних закупівлях);
• щоб не тільки читачі — відвідувачі бібліотек, а й місцева влада та депутати місцевих рад бачили кількість та якість нових книг українських видавництв і сприяли збільшенню виділення коштів із бюджету для їх закупівлі;
• щоб у видавництв, які беруть участь у проєкті, було місце в Києві, куди можна запросити своїх клієнтів — читачів, представників бібліотек для ознайомлення з новинками за цінами видавництв, провести презентації своїх видавництв та нових книг за участю авторів.

2. Розміщення і збереження книг
Розміщення. Бібліотека має площу для розміщення у вільному відкритому доступі близько 10 тис. книг. Ми просимо видавництва надати по 1 примірнику актуальних новинок 2019—2020 років випуску. Усі книги будуть розміщені на полицях окремо за видавництвами: у кожного буде інформаційна табличка з логотипом, назвою видавництва та усіма контактними даними.
Збереження книг. У договорі зазначено, що бібліотека відповідає за збереження книг і ставиться до майна як до свого власного. Для цього в бібліотеці встановлюється система чіпування та електронні рамки на вході. Проте ми розуміємо, що без зносу і втрат книг не обійтися. Тож ми будемо вести переговори з управліннями культури міста та району, щоб усі книги, які будуть передані до виставкової зали, було внесено до списку закупівлі за тендером. І передусім ті книги, які мають найбільший попит у читачів. А ступінь «зносу» буде найголовнішим чинником популярності книги. Тому ми просимо під час укладання акту приймання-передачі книг вказувати дві ціни: видавнича роздрібна ціна (враховується під час формування бюджету закупівлі) й оціночна вартість книги, тобто оптова ціна з максимальною знижкою (за якою бібліотека буде розраховуватися з видавництвами у разі зносу і втрат).
Одне з ноу-хау в реалізації цього проєкту — найближчим часом організувати на абсолютно законних умовах продаж книг читачам і відвідувачам нашої книгозбірні (буде залучено ФОП). Для цього нам також потрібні дві ціни (роздріб та опт), про які вже йшлося вище.

3. Постачання книг
Постачання книг здійснюється безпосередньо в бібліотеку у зручний для вас спосіб за рахунок видавництва.
Просимо здійснювати постачання нових книг для розміщення у виставковій залі не менше одного разу на квартал, а також проводити заходи видавництва (презентації із запрошенням авторів) не менше одного разу на два місяці, а краще щомісяця.
Терміни постачання: перші просимо здійснити в період з 02.03.2020 р. до 10.03.2020 р.
Презентація проєкту та відкриття бібліохаба 11 березня 2020 року о 14:00, і ми радо вас запрошуємо.

4. Підтримка і плани
Зараз у процесі укладання меморандум між Департаментом культури м. Києва, УБА та УАВК про підтримку нашого проєкту.
Тривають перемовини з УІК щодо створення на базі цього виставкового залу майданчика для відбору бібліотекарями та експертами книжок за програмою поповнення бібліотечних фондів.
У планах зробити на базі книгозбірні єдиний електронний каталог книг для відбору бібліотеками найменувань для подальших закупівель.
У разі позитивного досвіду роботи книгозбірні в Києві планується відкриття таких самих у Львові, Одесі, Дніпрі та Харкові.

5. Контакти проєкту
Технічні та юридичні питання: Стрижак Олена, ел. адреса: fakelua1981[песик]ukr.net
Питання логістики, постачання та отримання книжок за адресою: 02225, м. Київ, вул. Оноре де Бальзака, 28
Директор Центральної бібліотечної системи Деснянського району м. Києва Оврас Тетяна Миколаївна, Бібліотека № 115 для дітей
Питання співпраці:
Голова Фонду Бібліотечна країна, член правління ГС «УАВК» Степурін Ігор

Фото Ігор Степурін.

Що читають українці? Опитування 2019 року

Відповідно до дослідження, яке провела в листопаді 2019 року Research & Branding Group більшість українських читачів (74%) як і раніше вважають за краще читати друковані книги. Значно рідше вони надають перевагу електронним книгам (21%) і зовсім рідко – аудіокнигам (4%).

Серед українців у віці від 40 років і старше питома вага тих, хто віддає перевагу читанню друкованих книг становить від 80% і вище, тоді як серед більш молодої частини читачів «традиціоналісти» зустрічаються значно рідше – від 60% і менше. У той же час серед осіб молодше 40 років уподобання електронних книг фіксувалося більш, ніж удвічі частіше порівняно із представниками старших вікових груп (приблизно 35% проти 15%). Серед читачів з вищою освітою перевага електронних книг зустрічається частіше, ніж серед читачів з більш низьким освітнім рівнем (відповідно, 28% проти приблизно 15%), тоді як перевага друкованим книгам частіше фіксувалася серед тих, хто має середню та середню спеціальну освіту (відповідно, 79% і 81% проти 66%). Нарешті, у регіональному розрізі друкованим книгам найчастіше надають перевагу на Західній Україні (83%), а найрідше – у Південному і Східному регіонах (відповідно, 71% і 66%). А ось електронним книгам найрідше віддають перевагу читачі Західної України (10%), що приблизно вдвічі менше, ніж по інших регіонах.

На сьогоднішній день найбільш популярними літературними жанрами серед читачів України є детективи (41%), історичні твори (36%) і любовні романи (27%).

Більше про результати дослідження - на сайті організації.

Інклюзивна література видавництва “ДивоГра”

На сьогодні запровадження європейського досвіду активно відбувається в багатьох сферах. Не є виключенням і література. Практику використання засобів візуальної підтримки у процесі навчання поширює соціальний видавничий проєкт “ДивоГра”.

Команда видавництва адаптує тексти за допомогою піктограм — картинок-символів, які пояснюють значення написаного. Досвід їх успішного використання закордоном відомий ще з 2-ї половини минулого сторіччя.

“ДивоГра” — перше в Україні видавництво, що адаптує за допомогою піктограм тексти для людей, які не володіють читанням та мовленням. Серед видань: книжки, набори карток, ігри.

Продукція з адаптованим текстом призначена для людей з порушенням мовлення та діагнозом аутизму, зниженим інтелектом, порушеннями слуху тощо. Також ці видання корисні людям, які з різних причин втратили усне мовлення або можливість розуміти письмовий текст.

 

Видавничий проєкт працює у форматі соціального підприємства — не менше 20% відсотків прибутку направляє на розробку нової інклюзивної продукції.

 

Спільний каталог авторських прав

Зміст

Блоги

  • квіт. 19, 2024

    Підручники - у сміття

    За кілька днів розпочнеться конкурс підручників з історії для 11 класів. Але ще до його початку вже маємо результат — наступного року випускники можуть залишитися без улюбленого підручника «Всесвітня історія» Гісема, Мартинюка. Трохи лонгріду про залаштунки.Перед оголошенням «дозволеного переліку» підручників…
    Written by
  • квіт. 19, 2024

    784 день широкомасштабного вторгнення

    І знов про творчість, про мертвих митців та хейт. 1. Чи потрібно викреслювати з рядів українців тих, чия політична позиція при житті була "не дуже" з сьогоднішньої точки зору, чи "дуже не дуже"? Чи потрібні нам сьогодні антиукраїнці Сікорський та…
  • квіт. 18, 2024

    783 доба широкомасштабного вторгнення. 4 частина

    Довгий та непозитивний текст про інформаційну, культурну та мовну політику. Про те, чим має займатися держава на третьому році вторгнення та одинадцятому році війни в інформаційній сфері. Про те, що потрібно, нарешті, відпустити та дочекатися еволюції і припинити справжнє швондерство…
  • квіт. 16, 2024

    781 доба широкомасштабного вторгнення. 3 частина

    Довгий та непозитивний текст про інформаційну, культурну та мовну політику. Про те, чим має займатися держава на третьому році вторгнення та одинадцятому році війни в інформаційній сфері, а що потрібно, нарешті, відпустити та дочекатися еволюції і припинити справжнє швондерство в…
  • квіт. 15, 2024

    781 доба широкомасштабного вторгнення. 2 частина

    Книговидання та бібліотечна справа. Токсичні книги, токсичні автори. Токсична мова. 1. Видавець - це людина, яка ходить в Україні по полю з лайном, намагаючись весь час перестрибувати через калюжі такого розміру, що іноді краще їх подолати уплав.Хороший автор - виключно…

Ми у Facebook

Інформація для ЗМІ